Thu, Sep 19, 2024 8:27 PM

برگزاری گردهمایی کارشناسان آتش‌سوزی در مورد پیشگیری، کشف و مهار آتش کشتی‌های کانتینری

8 months ago

برگزاری گردهمایی کارشناسان آتش‌سوزی در مورد پیشگیری، کشف و مهار آتش کشتی‌های کانتینری

 
کارشناسان آتش‌سوزی کشتی‌های کانتینری و FSA به منظور رسیدگی به آتش‌سوزی در کشتی‌های کانتینری، پیشگیری از خطرات مرتبط با آتش‌سوزی در فضاهای باری و مهار و اطفای حریق در لندن گرد هم آمدند.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت هدایت کشتی خلیج فارس، از بیست‌وسوم تا بیست‌و‌ششم اکتبر 2023 کارشناسان آتش‌سوزی کشتی‌های کانتینری و FSA در دفتر مرکزی آیمو در لندن ملاقات کردند. رسیدگی به آتش‌سوزی در کشتی‌های کانتینری نیازمند در نظر گرفتن ریسک‌ها، اولویت‌بندی پیشگیری از خطر و افزایش یا کاهش اصلاحیه‌ها است، به همین علت این کارشناسان برای پشتیبانی از اقدامات در حال انجام روی نسخه تجدید نظرشده سولاس و یا مقررات جدید در مورد تشخیص و کنترل آتش‌سوزی گرد هم آمدند.
 
هدف از این نشست بررسی نتیجه یک مطالعه FSA به نام CARGOSAFE بود، که به سفارش آژانس ایمنی دریایی اروپا EMSA انجام شده است. این مطالعه خطرات مرتبط با آتش‌سوزی در فضاهای باری در کشتی‌های کانتینری را بررسی می‌کند و اقداماتی را برای کنترل این خطرات از نظر پیشگیری، تشخیص، اطفای حریق و مهار ارزیابی می‌کند. کارشناسان در حال بررسی هستند که آیا این مطالعه مطابق با دستورالعمل‌های بازنگری شده FSA انجام شده است یا خیر. گزارشی نیز از این مورد به کمیته فرعی سیستم‌ها و تجهیزات کشتی SSE که دهمین جلسه خود را چهارم تا هشتم مارس 2024 تشکیل می‌دهد، ارائه خواهد شد.
 
کمیته ایمنی دریایی آیمو موافقت کرد تا آیتم جدیدی در مورد «توسعه اصلاحات SOLAS فصل II-2 و  قانون سیستم‌های ایمنی آتش‌سوزی FSS در مورد تشخیص و کنترل آتش‌سوزی در انبارهای بار و روی عرشه باری کشتی‌های کانتینری »در دستور کار کمیته فرعی SSE قرار گیرد و هدف آن‌ها این است، که آن را (با همکاری دیگر کمیته‌ها) تا سال 2025 تکمیل کنند.
گام بعدی مورد انتظار، پیشنهاد اصلاحات پیش‌نویس فصل II-2 SOLAS و قانون سیستم‌های ایمنی آتش‌سوزی FSS بر اساس گزینه‌های پیشنهادی کنترل ریسک یا سایر ارسال‌ها و پیشنهادها خواهد بود.
 
تقریبا 25 کارشناس در جلسه گروه کارشناسان FSA که به ریاست آقای کویچی یوشیدا (ژاپن) و خانم ترز کریستنسن (دانمارک) به‌عنوان نایب رئیس برگزار می‌شد، شرکت کردند.
 
پایان پیام/
Comments
    There are no results!

You can also comment your opinion about this content: