9 ماه پیش
خدمتی دیگر از هدایت کشتی برای جامعه دریایی؛
مرکز آموزش خدمات دریایی شمال کشور افتتاح شد
در آستانه دهه مبارک فجر، ساختمان مرکز آموزش خدمات دریایی شمال کشور توسط شرکت خدمات دریایی هدايت كشتي خلیج فارس در بندر انزلی افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت هدایت کشتی خلیج فارس، در آستانه دهه مبارک فجر، ساختمان مرکز آموزش خدمات دریایی شمال کشور با حضور حسين یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین صاحبی مدیرعامل شرکت خدمات دریایی هدايت كشتي خلیج فارس، سید محمدرضا قادری، رئیس هیات مدیره، داوود رضایی عضو هیات مديره و مدیران بنادر شمالی این شرکت در بندر انزلی افتتاح شد.
در این مراسم، کاپیتان سعید آزاده مدیرشعبه شرکت هدایت کشتی خلیج فارس در بندر انزلی ضمن بیان امکانات مرکز آموزش خدمات دریایی گفت: شرکت در سال ۱۳۹۸ این ملک ۴۰۰ متری را خریداری کرد.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تصمیم به ساختن این مرکز گرفته شد و بعد از دو سال این مرکز در ۱۸۱۰ متر مربع کاربری اداری-آموزشی به بهرهبرداری رسیده است.
کاپیتان آزاده افزود: سرفصلها و استانداردهای راهنمای دریانوردان محدود بود اما یکی از اقدامات تحول آفرین در دوره جدید، افزایش سرفصلهای جدید و بهروز برای دریانوردان است.
مدیر شرکت هدایت کشتی خلیج فارس در بندر انزلی ادامه داد: راهنمایان و ملوانان برای ارتقای درجه باید دورههای آموزشی را در مراکز و شهرهای دیگر میگذراندند اما با تدبیر این شرکت و با احداث این مرکز آموزشی و بهرهگیری از مدرسان مجرب، این نواقص برطرف شد.
حسین صاحبی، مدیرعامل شرکت هدایت کشتی خلیج فارس، آموزش و تربیت نیروی انسانی در حوزه دریایی را یکی از اهداف کلان این شرکت عنوان کرد.
وی افزود: این مرکز جهت آموزشهای تکمیلی راهنمایان در تمام حوزههای خدمات دریایی در شمال کشور تاسیس شده است.
صاحبی ادامه داد: شرکت با توجه به شرایط و اقتضائات، نیازمند تغییراتی در حوزه فعالیت خود است و سازمان بنادر و دریانوردی میتواند روی هدایت کشتی خليج فارس به عنوان یک منبع درآمد خوب و پایدار حساب باز کند.
مدیرعامل شرکت هدایت کشتی خلیج فارس به بحث کشتیسازی اشاره کرد و افزود: بحث کشتیسازی در شهرستان انزلی جزو اولویتهای شرکت خواهد بود.
وی در زمینه لایروبی بنادر شمال کشور، گفت: لایروبی بندر فریدونکنار حدود ۲ هفته است که شروع شده است و برای بندر امیرآباد نیز تقاضای کار شده است.
صاحبی در شمال کشور، مهمترین کار برای هدایت کشتی را ساخت یک لایروب متناسب با بنادر شمال کشور عنوان کرد و افزود: به دنبال توسعه امکانات و نیازمند تجهیزات هستیم و قصد داریم در بندر انزلی اولین کار در حوزه کشتیسازی را استارت بزنیم.
وی با برگزاری مجمع عمومی شرکت، گفت: انجام خدمات بندری هم به اساسنامه هدایت کشتی اضافه شد.
مهندس یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تبریک افتتاح مرکز آموزش خدمات دریایی به شرکت هدایت کشتی خليج فارس گفت: موضوع آموزش بسیار با اهمیت است و در این حوزه هر کمکی از دستمان بر آید، دریغ نخواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در بحث مجوزات این مرکز، سازمان بنادر و دریانوردی به جد پیگیری میکند.
یونسی ادامه داد: در برنامه آموزش دریانوردان، تغییرات اساسی ایجاد کردیم و سعی بر این است از آخرین تغییرات جهانی برای ارتقای دریانوردان استفاده شود.
وی گفت: این مرکز آموزش را میتوان پایلوت آموزش راهنمایان و خدمات دریایی در سطح کل کشور قرار داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، کشتیسازی را یکی از دغدغههای کشور در دریای خزر عنوان کرد و افزود: کشتیسازی یک فعالیت خوب و جدید برای شرکت هدایت کشتی خلیج فارس است.
وی خاطرنشان کرد: با افزایش ناوگان کشتی میتوان میانگين سن ۲۹ سال ناوگان دریایی را تغییر داد.
یونسی با بیان اینکه در شمال کشور سه شرکت کشتیسازی صدرا، تمجیدی و هفت آذر داریم، افزود: کشتیسازی علاوه بر درآمد خوب، به سازمان بنادر و دریانوردی، مالکان کشتی و شرکتهای خدماتی کمک شایانی میکند.
وی در پایان گفت: با توجه به کریدور شمال-جنوب و مزیت اقتصادی که برای کشور دارد، هرچقدر کشتی بسازید باز هم کم است.
محمدرضا قادری رئیس هیات مدیره هدایت کشتی خلیج فارس با اشاره به استاندارهای آموزشی گفت: کنوانسیون بین المللی استاندارهای آموزش، گواهینامه و نگهبانی دریانوردی(STCW) بیشتر به شناورهای بالای 500 تن پرداخته است.
وی ادامه داد: در یک مقطعی همانطور که STCW برای شناورها اعمال می شود، حتی برای شرکت هایی که در بنادر نیز فعالیت می کنند، اعمال شد.
رئیس هیات مدیره هدایت کشتی خلیج فارس افزود: آن چیزی که در حال حاضر باید روی آن کار شود، STCW زیر 500 تن و شناورهای خدماتی است و آیمو کمتر به آن توجه داشته است.
قادری خاطرنشان کرد: هدایت کشتی 2600 پرسنل دارد و گواهینامه پرسنل از جمله دوره های 4 گانه ملوانی و... باید به روز و همراه داشته باشند.
وی گفت: یکی از مواردی که هیات مدیره هدایت کشتی روی آن حساسیت دارد، بحث دورههای آموزشی پرسنل روی شناورها، امتحانات و گواهینامهها است.
پایان پیام/