یکشنبه, 16 آذر 1404 برابر با 07 دسامبر 2025

تاییدیه DNV برای بزرگترین کشتی کانتینری آمونیاکی جهان صادر شد

9 ساعت پیش

به گزارش روابط‌عمومی هدایت کشتی خلیج‌فارس به نقل از TradeWinds News؛ این کشتی کانتینری ۲۱٬۷۰۰ TEU نسل جدید موتورهای اصلی دوگانه‌سوز آمونیاک را در کنار مخازن بزرگ ذخیره‌سازی آمونیاک ادغام می‌کند.
براساس این گزارش، طراحی بدنه در کنار استفاده از پروانه‌های با راندمان بالا و ویژگی‌های هیدرودینامیکی صرفه‌جویانه، با هدف بهبود بهره‌وری سوخت انجام شده است.
یین شونبین، مدیرکل CIMC ORIC می‌گوید:«ما مفتخریم که طرح کشتی دوگانه‌سوز ۲۱۷۰۰ TEU از سوی مؤسسه DNV مورد تقدیر قرار گرفته است. این طرح مفهومی، بخشی از خدمات پایدار نسل بعدی در صنعت جهانی حمل‌ونقل بوده و به مالکان کشتی گزینه‌ای برای بهره‌مندی از کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بالا، بهره‌وری انرژی چشمگیر و بدون کربن ارائه می‌دهد. این نقطه عطف، تعهد ما را برای ارائه کشتی‌های آینده‌محور که نیازهای تجارت جهانی را برآورده کرده و در عین حال انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهند، تأیید می‌کند.»
نوربرت کری، معاون DNV نیز اظهار داشت:«این طراحی مطابق با استانداردهای پیشرو ایمنی و طراحی در صنعت است و اعتماد به آمونیاک را به‌عنوان سوختی مناسب برای کشتی‌های کانتینری بزرگ تقویت می‌کند. به MSC، Zhoushan Changhong International و CIMC ORIC تبریک می‌گوییم و خرسندیم که شریک پروژه‌ای هستیم که از حرکت صنعت به سمت حمل‌ونقل پایدار در مقیاس بزرگ حمایت می‌کند. گزینه‌های دوگانه‌سوز آمونیاک در رقابت کربن‌زدایی به‌سرعت در حال پیشرفت هستند. ما از مرحله طرح مفهومی عبور کرده و به‌زودی وارد فاز تحویل می‌شویم. در DNV همچنان به توسعه قوانین و استانداردهای خود برای فعال‌سازی فناوری‌های جدید، همراه با ارائه راهنمایی‌ها و حمایت‌های عملی برای تصمیم‌گیری ادامه می‌دهیم.»
در پایان این گزارش آمده است کارشناسان مؤسسه طبقه‌بندی DNV این طرح مفهومی را مطابق با استانداردهای بین‌المللی DNV از جمله سیستم سوخت، چیدمان نیروی محرکه، سامانه‌های ایمنی و روش‌های کاهش آمونیاک بررسی کرده‌اند.
شایان ذکر است اعطای AiP مسیر را برای انجام مطالعات مهندسی دقیق‌تر و ساخت تجاری احتمالی مطابق با قوانین کلاس DNV هموار می‌کند.

نظرات
    موردی یافت نشد!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید: