Sun, May 12, 2024 6:17 AM

انجام موفقیت آمیز عملیات داکینگ شناور والعصر با صرفه‌جویی 70 درصدی

5 months ago

در شرکت هدایت کشتی صورت گرفت:

انجام موفقیت آمیز عملیات داکینگ شناور والعصر با صرفه‌جویی 70 درصدی 

عملیات داکینگ  شناور والعصر با  یک سوم هزینه داک‌یارد توسط شرکت هدایت کشتی خلیج‌فارس در بندر انزلی با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت هدایت کشتی خلیج‌فارس، مجتبی حسینی، مدیر روابط ‌عمومی شعبه بندر انزلی شرکت هدایت کشتی اظهار کرد: عملیات داکینگ شناور والعصر توسط تیم پیمانکاری و متخصصان شرکت هدایت کشتی، به مدت یک ماه در محوطه اسکله یازده اداره کل بنادر و دریانوردی بندر انزلی انجام شد. 

وی ادامه داد: با درایت مدیر شعبه در صرفه‌جویی در هزینه‌ها، این کار با مبلغ یک سوم مبلغ داک‌یارد که استعلام گرفته شده بود، انجام شد.

گفتنی است، در کنار ساخت و خرید کشتی‌های جدید، تعمیر و نوسازی کشتی‌های کوچک و بزرگ کارکرده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تعمیر کشتی‌ها معمولا یا در سفر صورت می‌گیرد، یا به صورت دوره‌ای و در یک محیط مخصوص انجام می‌شود. تعمیراتی که به صورت غیر متمرکز و سفری صورت می‌گیرند، به حوضچه خشک نیازی ندارند، اما تعمیرات دیگر که در بین فعالان این صنعت به عملیات «داکینگ کشتی» معروف است، در یک حوضچه‌ی خشک صورت می‌گیرد. عملیات داکینگ، عملیات ورود کشتی‌ها به حوضچه خشک به‌منظور تعمیر یا نوسازی‌کردن است که این عملیات با نظم، دقت و ظرافت خاصی انجام می‌شود و در صنعت کشتیرانی و در حوزه دریایی، عملیات مهمی تلقی می‌شود. عملیات داکینگ کشتی تنها زمانی صورت می‌گیرد که حوضچه خالی از آب است و به محض ورود آب به حوضچه، شناور، محل را از درِ بازشو ترک خواهد کرد. 

Comments
    There are no results!

You can also comment your opinion about this content: