Tue, May 14, 2024 6:47 PM

شناور بویه گذار مهر نوسازی و وارد چرخه عملیات دریایی شد 

3 months ago

شناور بویه گذار مهر نوسازی و وارد چرخه عملیات دریایی شد 

 
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس از ورود شناور بویه گذار مهر پس از یکسال تعمیرات اساسی و نوسازی فشرده به عملیات دریایی برای خدمات نگهداری علائم کمک ناوبری خبر داد .
 
به گزارش روابط عمومی شرکت هدایت کشتی خلیج فارس، صبح دیروز شناور بویه گذار مهر در بندرامام خمینی(ره) پس از یکسال تعمیر و نوسازی وارد چرخه عملیات دریایی شد .
 
حسین صاحبی مدیرعامل شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس عنوان کرد : شناور استراتژیک مهر در سال ۱۹۶۷ ساخته شده و وظیفه سرویس و نگهداری علائم کمک ناوبری و چراغهای دریایی را در طول۱۲۰۰ کیلومتر از سواحل استان های خوزستان و بوشهر را بعهده دارد.مشابه این شناور تنها یک فروند دیگر در کشور داریم که به نام شناور حجاز ۶۶ در جنوب شرق کشور خدمات مشابهی را انجام می دهد ، عملیات نصب و تعویض بویه ها و چراغهای دریایی معیوب با نو توسط شناور مهر صورت می پذیرد و می بایست با گشت زنی ۲۴ ساعته خدمات انجام دهد . با توجه به حساسیت وجود علائم کمک ناوبری در بنادر و آبراهه های کشور ابزاری برای تردد ایمن کشتی ها خواهند بود. 
 
 
وی ادامه داد : در ابتداکه شناور داک شد بدلیل حجم وسیع تعمیرات و پوسیدگی فراوان شناور مهر چنین مطرح شد که شناور اسکراب شده و با یک فروند شناور مشابه نو جایگزین شود اما در شرایط خاص تحریمی تامین شناور بویه گذار نو بسیار بعید به نظر رسید و لذا قرار بر نوسازی و تعمیرات اساسی آن گرفته شد. بنابراین داکینگ شناور مهر در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و همزمان سازمان محترم بنادر و دریانوردی اقدام به خرید دو دستگاه موتور اصلی و دو دستگاه ژنراتور برای شناور مذکور نمود . تعمیرات زیر آبی را در سرسره شرکت در بندر امام خمینی آغاز کردیم و در حدود سی تن تعویض ورق صورت گرفت و کلیه لوله ها و کابل کشی شناور تعویض شد. سیستم ناوبری کاملا مدرن جایگزین سیستم قدیمی شد. اکثر پمپها و ولوها تعویض شدند.سیستم آکومودیشن نوسازی کامل شد و سیستمهای ایرکاندیشن کاملا جدید شدند و نهایتا در مدت حدود یکسال شناور نوسازی کامل شد.
 
صاحبی گفت : با توجه به اینکه ۱۷۰ نفر پایلوت تحت نظر این شرکت در کشور داریم ، فشار زیادی روی راهنمایان کشتی ها به دلیل کمبود نیرو وجود داشت که با جذب ۱۰۰ نفر دیگر که آزمون و مصاحبه آنها انجام شده و ظرف هفته جاری به پرسنل شرکت اضافه می شوند ، این مشکل برطرف خواهد شد و امکان جذب بیشتر در این شغل را نیز برای علاقمندان به حرفه پایلوتی را بسیار محتمل دانست..
 
 
مدیرعامل هدایت کشتی خلیج فارس ضمن تمجید از عملکرد متخصصان این شرکت بیان کرد: مجموعه داک سرسره شرکت هدایت کشتی در بندرامام خمینی(ره) به عنوان بازوی قدرتمند سازمان بنادر و دریانوردی ، در کمترین زمان توانست عملیات نوسازی و به آب انداختن این شناور را انجام دهد که در نوع خود کم نظیر و بی نظیر است .
 
صاحبی ادامه داد: از ۲۷ فروند شناور داک شده در داک سرسره بندر امام خمینی از سال ۱۴۰۱ تا کنون ، ۷ فروند آن شبیه بویه گذار مهر نوسازی کامل شده اند ایشان همچنین اضافه کردند مجموعه کارهای صورت گرفته روی این شناور عمر عملیاتی آن را تا ۳۰ سال آینده جهت خدمات دهی افزایش داده است.البته رکورد بی سابقه ای در داکینگ کل شناورهای شرکت هدایت کشتی در سال ۱۴۰۱ داشتیم که بالغ بر ۶۰ فروند انواع شناور شامل یدک کش، پایلوت بوت، تجسس و نجات و غیره تعمیرات اساسی شدند که این کار در نوع خود در کشور کم نظیر بوده است که تماما مرهون تلاش و کوشش پرسنل متخصص این شرکت بوده است.
به گفته مدیرعامل هدایت کشتی از جمله اقدامات مهم دیگر این شرکت در بندر امام خمینی در سال جاری ساخت سالن استراحت و غذاخوری و تکمیل خوابگاه برای ملوانان طنابگیر در بندر بوده است ، همچنین برای ارتقای سطح دانش و افزایش مهارت تخصصی پرسنل برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت دوره های آموزشی در ۶ ماهه اول سال۱۴۰۲ بوده که این روند آموزشی باهمین شتاب در شش ماهه دوم سال جاری ادامه پیدا کرده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
Comments
    There are no results!

You can also comment your opinion about this content: