دوشنبه, 26 شهریور 1403 برابر با 16 سپتامبر 2024

ثبت رکوردی بی سابقه از پرسنل شعبه بندر شهیدرجایی هدایت کشتی/ ۴۷ عملیات دریایی طی ۲۴ ساعت در شرایط نامساعد جوی

2 هفته پیش

مدیر شعبه بندر شهیدرجایی هدایت کشتی، از ثبت رکورد در کمک‌رسانی به شناورهای آسیب‌دیده خبر داد و گفت: علی‌رغم شرایط جوی نامساعد در دوهفته اخیر، لحظه‌ای وقفه در خدمات رسانی به جزایر و بنادر تابعه استان هرمزگان به وجود نیامد.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات دریایی و بندري هدایت کشتی خلیج فارس، کاپیتان علی وفادار مدیر شعبه بندر شهیدرجایی هدایت کشتی گفت: در بخش‌های جنوب استان هرمزگان، طوفان‌های موسمی سالیانه شروع شده و دریا در اغلب روزها به ویژه دو هفته اخیر، مواج و طوفانی بوده است؛ به طوری که بسیاری از لنج‌ها و قایق‌ها از رفتن به دریا خودداری کردند. سازمان بنادر نیز در اطلاعیه‌ای درخصوص نرفتن به دریا، توصیه‌هایی به شناورهای سبک کرده بود.
 
وی ادامه داد: متاسفانه با شروع بادهای موسمی و به دنبال آن مواج شدن دریا، به دلیل عدم ‌توجه به علائم ناوبری و رعایت نکردن فاصله ایمن از سواحل، لنگر تعدادی از شناورهای مستقر در لنگرگاه‌ها در اثر طوفان و امواج کشیده و در بعضی از نقاط ساحلی به گل زده شدند.
 
وفادار ضمن بیان اینکه یکی از وظایف سازمان بنادر و هدایت کشتی کمک رسانی به شناورهای سانحه دیده است، اظهار کرد: علی‌رغم طوفانی بودن دریا در این چند روزه، هیچگاه توقف در فعالیت پرسنل هدایت کشتی نبود. آن‌ها علاوه بر وظیفه ذاتی خود که 0پهلودهی و یا جدا کردن کشتی از بندر است، کار مضاعفی را در همین شرایط جوی بسیار نامساعد انجام دادند؛ که کمک به کشتی‌ها و شناورهای سانحه دیده بود. الحمدالله توانستیم به همت سایر سازمان‌ها و با کمک پایلوت‌ها، راهنما‌ها، یدک‌کش‌ها و ملوانان، تعدادی از شناورهای به گل زده شده را مجدداً شناورسازی کردیم تا در منطقه ایمن باشند.
 
مدیر شعبه بندر شهیدرجایی از ثبت رکورد بی‌سابقه در کمک‌رسانی به شناورهای آسیب‌دیده خبر داد و گفت: در چند روز گذشته انجام ۴۷ عملیات دریایی در طول ۲۴ ساعت، نشان دهنده تعهد و تخصص همکاران ماست، تا از خسارات بیشتر جلوگیری شود. هم‌چنین در همین وضعیت نامساعد جوی، باز هم با کمک همکاران و شناورهایی که در اختیار داشتیم، اجازه ندادیم لحظه‌ای وقفه در انتقال سوخت به جزایر و بنادر تابعه استان هرمزگان به وجود آید. باتوجه به شرایط بحرانی و ایمن نبودن دریا، فقط عرق به میهن و سازمان بنادر، منجر به ثبت این رکورد شد.
 
وی ادامه داد: علی‌رغم شرایط نامساعد جوی که بسیاری از شناورها امکان تردد نداشتند و عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها با ریسک بالایی انجام می‌شد، برای اینکه در هیچ بخشی از کشور مشکلی بابت عدم تأمین سوخت پیش نیاید، عملیات پهلو‌دهی و تخلیه سوخت کشتی‌ها به موقع انجام شد. این پهلودهی‌ها و جداسازی‌های کشتی، چه برای اسکله‌های تجاری و چه برای کشتی‌های نفت‌کش و سوخت‌رسان، تماماً در همین شرایط نامساعد، با ریسک بالا ولی با موفقیت و بدون هیچ گونه حادثه و سانحه‌ای انجام شد.
 
مدیر شعبه بندر شهیدرجایی در پایان ضمن تشکر از همکاران هدایت کشتی و اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: انشالله همیشه بتوانیم در انجام وظیفه‌ای که بر عهده ما گذاشته شده سربلند و پرتوان باشیم. شما هم دعا کنید تا این فعالیت‌ها و اقداماتی که بدون سانحه انجام شده، همچنان تداوم داشته باشد.
 
پایان پیام/
 
 
 
 
نظرات
    موردی یافت نشد!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید: