یکشنبه, 18 شهریور 1403 برابر با 08 سپتامبر 2024

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت خدمات دریایی و بندری هدایت کشتی خلیج فارس(سهامی خاص)

2 ماه پیش

درجلسه مجمع سالیانه هدایت کشتی مطرح شد؛

 
اعطای سود ۷۰۰ ریالی به ازای هر سهم/مدیریت و راهبری ۱۱۸ فروند انواع شناورهای یدک کش، لایروب، تجسس و نجات، پایلوت بوت و …..
 
 
مدیرعامل هدایت کشتی خلیج فارس در مجمع سالیانه این شرکت، ضمن ارائه گزارشی از کارکرد و برنامه‌ی درآمدی و شناوری شرکت گفت: در مقایسه با سال گذشته ۴۶ درصد افزایش رشد عملیات‌های هدایت کشتی را شاهد بودیم.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس، حسین صاحبی مدیرعامل شرکت هدایت کشتی، در مجمع سالیانه این شرکت که عصر روز گذشته در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد در تشریح عملکرد یکساله این شرکت در زمینه بحث آیین‌نامه و معاملات شرکت گفت: اختیارات داده شده به شرکت سال گذشته برای معاملات جزئی ۳۰۰ میلیون، معاملات متوسط ۳ میلیارد و معاملات عمده ۳۰ میلیارد تومان بود و بالاتر از آن باید به مجمع مراجعه می‌شد؛ که هدایت کشتی نیز مطابق همین موضوع عمل کرده است.
 
مدیرعامل شرکت هدایت کشتی در ادامه با بیان برخی از اقدامات شاخص انجام شده توسط شرکت در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۲ قرارداد با شرکت نفت فلات قاره اجرایی شد و یدک‌کش هدایت کشتی در اجاره شرکت فلات قاره قرار گرفت. هم‌چنین گواهینامه ثبت شناور پایلوت بوت هدایت ۲۰۱ که در اواخر سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده بود، در سال ۱۴۰۲ صادر و در بندر خرمشهر مشغول به کار شد و نرم افزار جامع عملیات دریایی تکمیل شد.
 
صاحبی با اعلام اضافه شدن فعالیت‌های بندری به اساسنامه شرکت گفت: با تمدید مجوز راهنمایی و یدک‌کشی در حوزه sts از سازمان بنادر و دریانوردی، علاوه‌بر یک منبع درآمد خوب، فعالیت‌های متفرقه نیز به سهم بازار شرکت اضافه شد.
 
صاحبی ضمن اعلام برنده شدن در مناقصه قراردادهای راهبری و راه‌های مقابله با آلودگی در بندر نوشهر و چابهار، افزود: لوح عملیات بندری شرکت در مراحل آخر است و به زودی می‌توان در مزایده‌ها و مناقصه‌های فعالیت‌های بندری سازمان بنادر به راحتی شرکت کرد، تا با آمدن یک سبد کالای عظیم به شرکت، محدود به حوزه دریا نباشیم.
 
وی ادامه داد: طی رایزنی‌های مختلف با سازمان بنادر، قرار بر جذب ۱۰۰ نفر کارآموز راهنما به شرکت هدایت کشتی شد، تا در بنادر شمال و جنوب توزیع شوند.
 
مدیرعامل هدایت کشتی در رابطه با رفتن شرکت به بورس اظهار کرد: مقدمات و امیدنامه این کار تنظیم شده است؛ افزایش سرمایه در مرحله اول از محل اندوخته، یکی از مقدمات رفتن به بورس بود.
 
صاحبی با اشاره به اهم اقدامات حقوقی انجام شده در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد: رد ابطال سند رسمی زمین انزلی، أخذ بیش از ۳۰۰‌ رأی به نفع شرکت در مراجع قضایی دیوان عدالت درمورد پرونده‌های کارگری و کارفرمایی، أخذ ۵ رأی به نفع شرکت در پرونده‌های مطالباتی از شرکت‌های بدهکار، أخذ بالغ بر ۲۰ رأی به نفع شرکت در پرونده‌های شکایتی تبدیل وضعیت از قرادادی به رسمی، صدور سند مالکیت ساختمان ۲۰ واحدی در سربندر به نام شرکت هدایت کشتی و... از مهم‌ترین اقدامات حقوقی بود، که در سال گذشته توسط شرکت هدایت کشتی انجام شد.
 
وی ادامه داد: شرکت در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب مقام برتر در حوزهHSE از سازمان بنادر، در حوزه کارفرمایی و حوزه سلامت کارکنان شد.
 
صاحبی با اشاره به سرمایه‌گذاری جدید کارخانه کشتی‌سازی در بندر انزلی گفت: این‌کار نیاز به ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد، که شرکت ما به عنوان شریک ۵۰ درصدی، ۶۰۰ میلیارد تومان بایستی در این پروژه سرمایه گذرای کند.
 
وی افزود: ۲ قرارداد در اواخر سال گذشته برای ساخت دو فروند یدک‌کش ساخت داخل، یکی در کارخانه کشتی سازی ایزوایکو و دیگری در کارخانه مؤسسه شهید محلاتی انجام شد؛ هزینه هرکدام از این شناورها حدودا ۷.۵ میلیون یورو و در مجموع ۱۵ میلیون یورو هزینه داشت.
 
صاحبی خاطرنشان کرد: بازسازی یک سوله قدیمی در بندر امام به عنوان ساختمان اداری، تعمیرات پایلو‌ت‌استیشن بندر امام خمینی در فاصله زمانی کوتاه و در وسط دریا انجام شد، بهسازی و نوسازی سالن غذاخوری و استراحت پرسنل طنابگیران بندر امام، خرید یک زمین ۵ هزار متری در بندر عباس به عنوان انبار کانتینری،دیوارکشی یک زمین ۳ هزار و ۲۵۰ متری در محدوده اروندکنار به عنوان انبار، خرید یک زمین در خرمشهر برای ساخت دفتر اداری و خوابگاه پایلوت‌ها، برخی از اقدامات انجام شده توسط شرکت در سال گذشته است.
 
مدیرعامل هدایت کشتی گفت: در شرکت هدایت کشتی ۹ فروند شناور ملکی داریم؛ دو عدد در خرمشهر، دو فروند در بوشهر و عسلویه، 4 فروند در بندر شهید رجایی و یک فروند لایروب در بندر نوشهر، که مجموع شناورهای استیجاری و ملکی این شرکت را به عدد ۲۶ فروند می‌رساند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرات
    موردی یافت نشد!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید: